85-100
70-85
55-70
6
40-55
6
6.
7
18. Case study-11 (Students studying in class room).
in a mnathernntics class, toucher explain the concept for determining the meani
by 30 students of class X of a certain school in 4 paper of 100 marks are presented in table
Further, a (cachers give one example for explaining the above concept. The marks obtained
गणित की एक कक्षा में अध्यापक ने माध्य निकालने के लिए छात्रों को
के बारे में समझाया। अध्यापक ने उदाहरण दते हुए कहा कि कक्षा 10 के 100 नाबर के पेपर
a Find the number of students securing ruore then or equal to 40 marks.
ऐसे छात्रों की संख्या बताओ जिन्होनें 40 या उससे ज्यादा प्राप्तांक प्राप्त किये।
b. Find the chunulative frequency value in the interval (40-55)
C. Through cumulative frequency table, which central measurement can be determined.
संचयी बारम्बारता तालिका से कौन सी केन्द्रीय माप का निर्धारण होता है।
the formula
ΣΕΝ
below:
Class
10-25
25-40
Interval
No. of
2
3
Students
Σfx
X X
ΣΓ
1.6
ii. 12
1.5
ii. 12
i. Mean
में 30 छात्रों के प्राप्तांक. उपरोक्त्त तालिका में दिये हैं।
iv. 18
iii.25
iv. 18
वर्ग अन्तराला (10-55) में संचशी वारम्वारता नया होगी?
iii.2
iy. None of these
4. कोई नहीं
ii. Mode
2. बहुलक
iii. Median
3. माध्यिका
1 माध्य
Answers
Answered by
0
Answer:
गणित की एक कक्षा में अध्यापक ने माध्य निकालने के लिए छात्रों को
के बारे में समझाया। अध्यापक ने उदाहरण दते हुए कहा कि कक्षा 10 के 100 नाबर के पेपर
a Find the number of students securing ruore then or equal to
Answered by
0
Answer:
hahahahaahahahaha thanks for the free points have a good day haha good luck with that
Step-by-step explanation:
god may bless u
Similar questions
Social Sciences,
1 month ago
Math,
1 month ago
Math,
2 months ago
Computer Science,
2 months ago
Science,
8 months ago
Biology,
8 months ago
English,
8 months ago