any 4 short rules of kho kho game
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How to Play the Classic Game of Kho Kho
Last time, the International Games series taught us how to play the classic British kids’ game Leapfrog, and today we’ll be rediscovering the classic Kho Kho. Playing Kho Kho is a great way for your children to stay active and build their confidence. Below you’ll find out how to play Kho Kho and discover the rich history behind the game.
Kho Kho is all about building physical strength and stamina, so get ready for some ducking and diving. The International Games blog series celebrates those classic games played around the world that have declined in popularity over the last 20 years. We’ll be rediscovering more games in the weeks to come, so make sure to check back often and keep playing!
What you need to start playing Kho Kho:
As much open space as you can find (traditionally 27 meters by 15 meters)
Two poles or sticks, these are to go at either end of the pitch and should be about shoulder height on your child
String or chalk (for marking out the perimeters of the play area)
Ideally, 12 children (but any number above six is fine)
Kho Kho game rules:
Mark out the play area with chalk or string. Then draw a line down the middle, cutting the field in half length-ways. Put a pole, stick or sweater at each end of the central dividing line.
Split the Kho Kho players into two equal teams, and then allocate one team as the chasers and one team as the defenders (let them know they’ll get to swap roles after seven minutes).
Chasers need to line up on the line down the middle, facing in alternate directions. They can only ‘chase’ on the side of the pitch they are facing and can only chase one at a time (see image one).
The defenders enter the field in groups of three and need to avoid being tagged by a chaser - they can run anywhere on the field, but they’re out if they get tagged.
The chaser at the pole starts and must try to tag one of the defenders on their side of the pitch, if a defender crosses the line to the other side, the chaser must tap the back of one of his teammates, who is sitting facing the other direction, and shout “Kho!” (See image three).
The teammate must then try to tag the defender and the standing chaser sits in the team mates place so only one chaser is chasing.
Chasers can swap with a teammate every time the defender moves into the opposite side of the pitch or the chaser can run round one of the poles to get to the other side of the pitch.
The aim for chasers is to tag-out the defenders the fastest. Whichever team gets the defenders out the quickest wins.
Answer:
आपको खो खो खेलना शुरू करने की आवश्यकता है:
आप जितना खुला स्थान पा सकते हैं (परंपरागत रूप से 27 मीटर 15 मीटर)
दो डंडे या डंडे, ये पिच के दोनों छोर पर जाने हैं और आपके बच्चे के कंधे की ऊंचाई होनी चाहिए
स्ट्रिंग या चाक (खेल क्षेत्र के परिधि को चिह्नित करने के लिए)
आदर्श रूप से, 12 बच्चे (लेकिन छह से ऊपर कोई भी संख्या ठीक है)
खो खो खेल नियम:
चाक या स्ट्रिंग के साथ खेल क्षेत्र को चिह्नित करें। फिर बीच की एक रेखा खींचते हुए, खेत को आधा लंबाई-तरीके से काटते हैं। केंद्रीय विभाजन रेखा के प्रत्येक छोर पर एक पोल, छड़ी या स्वेटर रखें।
खो खो खिलाड़ियों को दो बराबर टीमों में विभाजित करें, और फिर एक टीम को चेज़र और एक टीम को रक्षकों के रूप में आवंटित करें (उन्हें बताएं कि उन्हें सात मिनट के बाद स्वैप भूमिकाएं मिलेंगी)।
वैकल्पिक दिशाओं में सामना करने के लिए चेज़रों को बीच में नीचे की ओर लाइन अप करने की आवश्यकता होती है। वे जिस पिच का सामना कर रहे हैं उसके किनारे पर केवल 'पीछा' कर सकते हैं और एक समय में केवल एक का पीछा कर सकते हैं (छवि एक देखें)।
डिफेंडर तीन के समूह में फ़ील्ड में प्रवेश करते हैं और एक चेज़र द्वारा टैग किए जाने से बचने की आवश्यकता होती है - वे मैदान पर कहीं भी दौड़ सकते हैं, लेकिन यदि वे टैग हो जाते हैं तो वे बाहर निकल जाते हैं।
पोल पर चेज़र शुरू होता है और पिच पर अपनी तरफ से एक डिफेंडर को टैग करने की कोशिश करनी चाहिए, अगर एक डिफेंडर दूसरी तरफ लाइन को पार करता है, तो चेज़र को अपने एक साथी की पीठ पर टैप करना होगा, जो सामने की ओर बैठा है अन्य दिशा, और चिल्लाओ "खो!" (चित्र तीन देखें)।
टीम के साथी को तब डिफेंडर को टैग करने की कोशिश करनी चाहिए और टीम के साथी स्थान पर खड़े चेज़र को केवल एक चेज़र का पीछा करना है।
चेज़र हर बार एक टीममेट के साथ स्वैप कर सकता है, जब डिफेंडर पिच के विपरीत दिशा में जाता है या चेज़र पिच के दूसरी तरफ जाने के लिए डंडे में से एक को चला सकता है।
चेज़र का उद्देश्य रक्षकों को सबसे तेजी से टैग-आउट करना है। जो भी टीम डिफेंडरों को तेज जीत दिलाती है।