अधोलिखिते गयेषु अर्थम् लिखतु। (अवबोध, ज्ञान)(कयोचित एक)
या-करूणा-सहिष्णलादीनाम अभाव निष्ठुरता कथ्यते। व्यवहार कारखा सम्मान विनाशयति। निष्टाला मिनाशिनी भवति
साम्यता च मित्रवर्धिनी भवति। तृतीय दोष तु कृतघ्नता। जनानाम् उपकारान विस्मृत्य ये जना प्रत्युपकारक न्ति ते
पलाना कथ्यन्ते। एते वस्तुत अपकारिण एव। कृतघ्नस्य सहायताय न कोऽपि तत्पर भवति।
अथवा
बाल्यादेव कल्पना अंतरिक्षे तारागणान् नक्षत्राणि च पश्यति स्म। तस्मादेव कालात तस्या मनात अतरिक्षे विहत संकल्प
प्रबलाऽभवत। विद्यालयेऽपि एषा विमानाना विशिष्टा अनुकृतीः संयोजयति स्म। चण्डीगढ-प्रदेश पजाब - अभियात्रिकी
महाविद्यालयात वैमानिकीविधा स्वीकृत्य एषा स्नातका जाता। तदनन्तर च प्रतिभापाटवेन एया अमेरिका देशस्य
विश्वविद्यालयात अंतरिक्ष-विज्ञाने स्नातकोत्तर शिक्षा प्राप्तवती।
प्र.2 अधोलिखितेषु श्लोकेषु अर्थ लिखतु। (ज्ञानवर्धक)(कयोचित एक)
1. उदेति सविता ताम. ताम्र एवास्तमेति च।
सपत्ती च विपत्ती च महतामेकरूपता।।
2. वदन प्रसादसदन सदय हदयं सुधामुचो वाचः ।
करण परोपकरणं येषा केषां न ते वन्द्या ।।
कयोचित एक कठस्थ रलोक लिखते यस्य विवरणं प्रश्नपत्रे नास्ति ।(ज्ञानवर्धक)
'अधोलिखित वाक्यानां रिक्त क्रिया शब्दान पूरयत। (समझ)
1. अद्य विद्यालयस्य अवकाश.... । (अस्ति/ आसीत् / सन्ति)
2 बालिका प्रतिदिन पुस्तक । (पठामि/पठन्ति / पठथ)
3. यूयमचमणाय... (गच्छ/अगच्छत / गच्छताम्)
4 साजना ईश्वरस्य बदना (करोमि/ करोति / कुर्वन्ति)
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biology ka ek hi saman hota hai ki vah chalte firte hue animals per Dhyan
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