Define marketing communication and discuss the features of marketing communication in hindi
Answers
Answered by
0
Marketing communication (MarCom) is a fundamental and complex part of a company’s marketing efforts. Loosely defined, MarCom can be described as all the messages and media you deploy to communicate with the market.
Marketing communication includes advertising, direct marketing, branding, packaging, your online presence, printed materials, PR activities, sales presentations, sponsorships, trade show appearances and more.
Marketing communication includes advertising, direct marketing, branding, packaging, your online presence, printed materials, PR activities, sales presentations, sponsorships, trade show appearances and more.
Answered by
0
विपणन संचार (MarCom) कंपनी के विपणन प्रयासों का एक मौलिक और जटिल हिस्सा है। पूरी तरह से परिभाषित, MarCom को उन सभी संदेशों और मीडिया के रूप में वर्णित किया जा सकता है जिन्हें आप बाजार के साथ संवाद करने के लिए तैनात करते हैं।
विज्ञापन।
बिक्री प्रचार।
सार्वजनिक संबंध और प्रकाशन।
घटनाएँ और विशेषज्ञ।
प्रत्यक्ष विपणन।
व्यक्तिगत बेच
Similar questions