के आसन ते अजातनामान:?
शतशः सहस्त्रश: तडागाः महसैव शून्यात न प्रकटीभूताः। इसे एव तडागा.
संसारसागराः इति। एतेषाम् आयोजनस्य नेपथ्ये
निर्मापयित्णाम् एककम्, निर्मात्रणा च
दशकम् आसीत्। एतत् एककं दशक च
आहत्य शतक सहर वा रचयतःम्मा
संगृह्णन्ति स्मा
भवेयुः। कार्य
पर विगतेषु द्विशतवर्षेषु नृतनपद्धत्या समाजेन
यत्किञ्चित् पठितमा पठितेन तेन समाजेन
एकक दशकं सहस्रकञ्च इत्येतानि शून्ये
एव परिवर्तितानि। अस्य नूतनसमाजस्य
मनसि इयमपि जिज्ञासा नैव उद्भूता यद्
अस्मात्पूर्वम् एतावत: तडागान् के रचयन्ति
स्म। एतादृशानि कार्याणि कर्तुं ज्ञानस्य यो
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नूतनः प्रविधिः विकसितः, तेन प्रविधिनाऽपि पूर्व सम्पादितम् एतत्कार्यं मापयितुं न
केनापि प्रयतितम्।
अद्य ये अज्ञातनामान: वर्तन्ते, पुरा ते बहुप्रथिताः आसन्। अशेषे हि देशे तडागाः
निर्मीयन्ते स्म, निर्मातारोऽपि अशेषे देशे निवसन्ति स्म।
1.bhavart karo?
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वे अज्ञात नाम वाले कौन थे? सैकड़ों व हजारों तालाब अचानक ही शून्य से प्रकट नहीं हुए हैं। ये तालाब ही यहाँ संसार सागर हैं। इनके आयोजन का पर्दे के पीछे बनाने वालों की इकाई और बनने वालों की दहाई थी। यह इकाई व दहाई गुणित होकर सौ तथा हजार की रचना करते थे। परन्तु बीते हुए दो सौ वर्षों में नई पद्धति के द्वारा समाज ने जो कुछ पढ़ा है। उस पठित समाज ने इकाई, दहाई और हजार को शून्य में ही बदल दिया है।
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