Official Letter Writing In Hindi,
Right-hand Side Your Name And Address
XYZ, (Your Name)
D-29 करोलबाग, (House Number And Street/ Locality Name)
नई दिल्ली। (name Of The State)
दिनांक: 12.9.2015 (date)
After Writing Your Address, Leave Two Two Line Breaks And Then After That Detail Of The Concerned Official With The Name Of The Department And Location On The Left Side.
सेवा में, (To)
पोस्ट मास्टर, (Official Title To Which The Letter Is Addressed)
करोलबाग डाकघर, (Name Of The Department)
नई दिल्ली (Name Of The State)
After This Again Leave Two Line Breaks. Then Place The Subject Of The Letter.
विषय (Subject): डाकिया की लापरवाही (carelessness Of The Postman).
Again Leave Two Line Breaks And Address The Receiver.
महोदय (Sir) Or महोदया (Madam)
Place Two Line Breaks And Write The Main Content Of The Letter.
सविनय निवेदन यह है कि हमारे क्षेत्र के डाकिया के बारे मे अवगत कराना चाहता हूँ वह पत्र, पार्सल, मनीआर्डर समय पर नही पहुचाता है। मनीआर्डर के पैसे बहुत दिनो तक अपने पास रखता है और कभी - कभी इस पैसे को खुद उपयोग कर लेता है। बिना किसी को बताए दरवाजे पर पत्र फेकना, पत्र किसी बच्चे को पकङा कर निकल जाना। लोग उस डाकिया के लापरवाही से बहुत परेशान हो चुके है। वह अलग - अलग लोग से मनीआर्डर और पार्सल पहुँचाने के बदले कमीशन माँगता है।
(My Humble Request Is, I Want To Aware You About The Postman In Our Area. He Never Delivers The Letter Or Parcel On Time. He Keeps Money Order For So Many Days, Or Sometimes He Uses That Money For His Personal Expense. Without Informing Anyone He Drops The Letter Outside The Door, He Gives The Letter To Any Small Kid. People Are Facing Lots Of Problems Because Of His Carelessness. He Takes Commission From Other People For Delivering The Parcel Or Money Order.)
delhi me mahilao ke prati badh rahe apradho ke liye patra
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Explanation:
हीरागंज फट गया तेरा गया फट गया या या या या
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