English, asked by nguyetminhprpvron, 10 months ago

Please answer seriously, I have wasted a lot of point in my first account, dontwant to create a new one again (for the one who cant answer please dont)
Help me to translate the whole text into English (DO NOT USE GOOGLE TRANSLATE)
(I dont know Hindi language plz help me thanks a lot)
नमस्कार दोस्तो स्वागत है आपका घंटों देश में और आज हम बात करेंगे कि कॉमन रेल डायरेक्ट इंजेक्शन सिस्टम कैसे काम करते है। तो आज इस वीडियो में हम बात करेंगे किसी आइडिया इकराम मिलनी क्या होता है उसके फायदे कौन से है सिया डीआई का कंस्ट्रक्शन किस तरह से किया जाता है और सिया डिया एक काम कैसे करता है। तो स्टार्ट करते है मीनिंग से तो सिया है का मीनिंग होता है कॉमन रेल डायरेक्ट इंजेक्शन सिस्टम और नाम के मुताबिक ही इस सिस्टम में डीजल को हाई प्रेशर से कन्वेंशनल चैम्बर में इंजेक्ट करवाया जाता है। अब बात करते हैं फायदे की तो ज्यादा पावर और माइलेज के लिए और मलेशिया डी ऐसे सिस्टम का यूज होता है। अब सिया डिया सिस्टम के कारण इंजन में हाई प्रेशर डीजल को इंजेक्ट करवाया जाएगा जिसके कारण फ्यूल इकोनोमी और पावर आउटपुट दोनों के अंदर ही बढ़ावा मिलेगा।
तो अब बात करते है कंस्ट्रक्शन की तो फ्यूल टैंक के साथ एक लो प्रेशर फ्यूल पंप जुड़ा होगा और फिर लगा होगा फ्यूल फिल्टर और फ्यूल फिल्टर से फ्यूल लाई जाएगी सीधी प्रेशर रेगुलेटर गाल में और फिर आएगा हाई प्रेशर फ्यूल पंप लगा होगा एक फ्यूल प्रेशर सेंसर और फ्यूल लाइन जाएगी सीधी फ्यूल रेल में जोकि एक मेटल की ट्यूब होगी और फ्यूल रेल से सभी फ्यूल फ़ैक्टर को हाई प्रेशर फ्यूल सप्लाई दी जाएगी। अब फ्यूल रेल के दूसरे सिरे के ऊपर एक प्रेशर रिलीफ वाल लगा होगा जिसमें से एक फ्यूल रिटर्न लाइन दी जाएगी वापस फ्यूल टैंक में।
अब बात करते हैं सेंसर्स की तो सबसे पहला है तो टोटल पोजीशन सेंसर जो कि टोटल वाल के साथ कनेक्टेड होगा। फिर आएगा फोल्डिंग प्रेशर सेंसर जो कि इनटेक में फोल्ड में लगाया गया होगा। उसके बाद होगा ऑक्सीजन सेंसर जो कि एग्जॉस्ट मैनी पोल में लगाया गया होगा। उसके बाद आएगा एक क्रैंक शाफ्ट उसी सेंसर सर जो कि रनिंग स्टाफ के साथ डायरेक्टली जुड़ा हुआ होगा। अब लास्ट में होगा एक फ्यूल टेम्प्रेचर सेंसर जोकि फ्यूल गेज के साथ फ्यूल टैंक में ही लगाया गया होगा। अब इन पांचों सेंसर और फ्यूल प्रेशर सेंसर यानि की छह सेंसर कनेक्ट होंगे एक इंजन मैनेजमेंट यूनिट से जोकि सभी इन फैक्टर्स और प्रेशर रेगुलेटर इकबाल के साथ कनेक्ट होगा और उन्हें कंट्रोल भी करेगा। अब बात करते हैं वर्किंग की तो पहले सेंसर से स्टार्ट करते हैं तो टोटल पोजीशन सेंसर एक्सीलरेटर देने पर रोटर वाल की पोजीशन सेंस करके सिग्नल देगा। एमयू को ताकि इंजन मैनेजमेंट यूनिट को पता चलेगा कि ड्राइवर ने कितना एक्सीलेटर दिया है। अब मैंने फोर शोल्डर प्रेसर सेंसर सेंस करेगा कि कितनी एयर इनटेक मेनी फोल्ड में जा रही है और उसका सिग्नल एमयू को देगा। अब ऑक्सीजन सेंसर इंजिन एग्जॉस्ट में कितना ऑक्‍सीजन इंजन से बाहर जा रहा है वो सेंस कर लेगा और उसके मुताबिक उसका डेटा एमयू को सप्लाई करेगा। जिसके ऊपर से ये भी डिसाइड कर पाएगा कि इंजन के अंदर रिंच मिक्सचर इंजेक्ट करना है या फिर लीड मिक्सचर अब क्रैंक शार्ट पोजीशन संचारक रनिंग स्टाफ की पोजीशन बताएगा। इंजिन मैनेजमेंट यूनिट को और लाश में फ्यूल टेम्प्रेचर सेंसर्स सेंस करेगा कि फ्यूल टैंक में फ्यूल का टेंपरेचर कितना है और उसके मुताबिक सिग्नल भेजेगा इंजिन मैनेजमेंट यूनिट को अब फ्यूल प्रेशर संसार सिस्टम के अंदर का फ्यूल जो है उसका प्रेशर सेंस करेगा और उसके मुताबिक कंटीन्यू इस डेटा अपडेट करता रहेगा इंजिन मैनेजमेंट यूनिट को फ्यूल टैंक में से लो प्रेशर फ्यूल पाम फ्यूल को भेज देगा फ्यूल फिल्टर में और वहां से फिल्टर होके फ्यूल सीधा जाएगा। फ्यूल प्रेशर रेग्युलेटर वाल में अब सेंसर के डेटा के मुताबिक ही अन्य फ्यूल को पास करेगा। हाई प्रेशर फ्यूल पंप के और और हाई प्रेशर फ्यूल पंप फ्यूल को हाइली प्रेशर वाइस करेगा और भेज देगा प्रेशर सेंसर के थ्रू फ्यूल रेल में जहां फ्यूल का प्रेशर मेंटेन करने का काम करेगा प्रेशर रिलीफ वाल जो प्रेशर बढने के कारण फ्यूल को बाइपास लाइन की मदद से वापस फ्यूल टैंक में भेज देगा और इसी के कारण सभी इंजन डर और फ्यूल सेल के अंदर कंसल्‍टेंट प्रेशर बना रहेगा। अब सेंसर्स के डेटा की मदद से इन जैकेट्स का स्पेसिफिक सिलिंडर में फ्यूल को इंजेक्ट करेगा जिसके कारण इंजन के पम्पिंग लॉस कम हो जाएंगे और इंजन की एफिशिएंसी और पावर आउटपुट के अंदर बढ़ावा मिलेगा। अगर सिया डिया की बात की जाए तो हर एक मैन्युफैक्चरर उसे अलग ही नाम देता है और सिया इंडिया की पेटेंट रजिस्टर कराने के लिए कंपनी उसमें थोड़े बहुत बदलाव करती है तो ये जो सर्किट दिखाई गई है वो जनरल फिनोमिना के ऊपर बनाई गई सर्किट है और हर एक मैन्युफैक्चरर के ऊपर ये सर्किट में थोड़ा सा वेरिएशन आ सकता है।
तो दोस्तो आज के लिए बस इतना ही अगर आपको विडियो पसंद आया है तो लाइक कीजिए शेयर कीजिए और समझाएं कि ज्यादा टूटे इस चैनल को ताकि नए लेटेस्ट टेक्नोलॉजिकल विडियो का नोटिफिकेशन आपको सबसे पहले मिला रहे।

Answers

Answered by ashish4152
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hey guys plz tell the ans tell

Answered by kelthomas30
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Hello friends, welcome your hours in the country and today we will talk about how common rail direct injection systems work. So today in this video we will talk about what is the idea of ​​getting an Idea Ikram, what are the benefits of Sia DI, how is the construction done and how does Sia Dia do a job. So let's start with the meaning of Siya Hai is the common rail direct injection system and according to the name, in this system, diesel is injected from high pressure into the conventional chamber. Now let's talk about the benefits, more power and mileage and Malaysia D uses such a system. Now, due to the Sia dia system, high pressure diesel will be injected into the engine, which will give a boost to both the fuel economy and power output.

So now let's talk about the construction, a low pressure fuel pump will be connected with the fuel tank and then the fuel will be fitted with the fuel filter and the fuel filter will come directly into the regulator cheek and then a high pressure fuel pump will come with a fuel pressure sensor. And the fuel line will go to the direct fuel rail which will be a metal tube and high pressure fuel will be supplied to all the fuel factors from the fuel rail. Now a pressure relief wall will be placed on the other end of the fuel rail, out of which a fuel return line will be given back to the fuel tank.

Now let's talk about sensors first and then the total position sensor which will be connected with the total wall. Then there will be the folding pressure sensor that will be installed in the fold in intake. After that there will be oxygen sensor which will be installed in the exhaust mani pole. After that will come a crank shaft with the same sensor head directly connected to the running staff. Now there will be a fuel temperature sensor in the last, which will be installed in the fuel tank itself with the fuel gauge. Now these five sensors and six pressure sensors i.e. six sensors will be connected to an engine management unit which will connect all these factories and pressure regulator Iqbal and also control them. Now let's talk about working first with the sensor, then the total position sensor will give the signal by sensing the position of the rotor wall on the accelerator. MU so that the engine management unit will know how much accelerator the driver has given. Now I will sense the four shoulder pressor sensors, how much air intake is going into the main fold and will give its signal to the MU. Now the oxygen sensor engine will senses how much oxygen is going out of the engine and will supply its data to the MU accordingly. On top of which it will also be able to decide whether to inject the wrench mixer inside the engine or the lead mixer will now indicate the position of the crank short position communicator running staff. Fuel temperature sensors in the engine management unit and in the corpse will sense how much the temperature of the fuel is in the fuel tank and send the signal accordingly, the engine management unit will now pressure the fuel inside the fuel pressure system and according to that the current will The data will continue to be updated, the engine management unit will send the low pressure fuel from the fuel tank to the palm fuel, into the fuel filter and from there the filter will direct the fuel. The fuel pressure regulator will now pass other fuels according to the sensor's data in the wall. High pressure fuel pump and high pressure fuel pump will pressure the fuel and send high pressure fuel through the fuel sensor to the fuel rail where the pressure relief wall will work, which will help the fuel to bypass line due to increased pressure. Fuel will be sent back to the fuel tank and due to this all the engine fear and the fuel pressure will remain inside the fuel cell. Now with the help of sensors data, the specification of these jackets will inject fuel into the cylinder, which will reduce the pumping loss of the engine and boost the engine efficiency and power output. If Sia Dia is talked about, then each manufacturer gives it a different name and the company makes some changes in order to register the patent of Sia India. There may be a slight variation in this circuit above each manufacturer.

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