Q17 Calculate the sum : 2+(-2)+2+(-2)+2+(-2)+2__________ a) If the number of terms is 210. b) If the number of terms is 115. 1 Fill in the blanks: a. -5 + (-11) = ______________ b. 8 + (-6) = ____________ c. (-26) + (-37) = ___________ d. Write the greatest negative integer _____________ e. Write all integers between - 30 and -20 ___________ f. Find the sum of - 45 and 30 g. Which is greater : -65 or -56 ? h. Which integer is neither positive nor negative ? 2. Draw a number line and answer the following : a. Which number will we reach if we move 4 numbers to the right of -2 ? b. If we are at -6 on the number line, in which direction should we move to reach -1 ? c. Using the number line write the integer i) 4 less than -1 ii) 6 more than -6 d. Use number line and add the following integers : i) (-1) + (-8) ii) (-1) + (-2) + (-4) iii) -8 - (-10) e. Fill in the blanks with >, < or = i) 54 - (-11) _________ 57 + (-4) ii) (-35) - (-52) _________ (-52) - (-35) 6. Find: i) 60 - (-20) - (+10) ii) (-15) + 12 - 9 +1 **************** I Fill in the blanks 1. The integer 5 more than (-2) is ______________ 2. The greatest negative integer is ________________ 3. All natural numbers are ________________ integers 4. 25 – (-2) = ________________ 5. (-35) + (-15) = ________________ 6. 46 + (-98) = ________________ 7. The additive inverse of (-13) is ________________ 8. The integer which is neither positive nor negative is ________________ 9. 0 is larger than every ________________ integer. 10. ________________ + (-14) = -9 II 1. Answer the following : Represent as an integer with suitable sign. Saving Rs. 2500. b. Going 450 m below the sea level. 2. Add using number line. a. 5 more than (-3) b. (-2) + (-6) 3. Arrange in descending order . (-45), (-86), (-17), (-95) 4. Write six integers less than (-4). 5. Which number will be reach if we move 5 numbers to the left of (-6)? 6. Which is greater ? (-23) or (-45) 7. Find the sum of (-39) and (-63) 8. Subtract (-8) from 25. 9. If we are at 5 on the number line, in which direction should we move to reach (-9)? 10. Add :- (-460) + 125 + (-325) + 250 11. Subtract : a) (-40) - (25) b) 105 - (-76) 12. Find a) (-42) + 26 - (-15) b) (-25) - 14 - (-75)
Answers
Answered by
4
Answer:
प्रश्न : खालील वाक्यातील शब्दयोगी अव्यय ओळखा
१) आपण जुन्या कपड्यांपासून सुंदर वस्तू बनवू शकतो.
२) शिवारामध्ये गेल्यावर मुलांनी वेगवेगळी पीके व फळझाडे
३) गावातील मुले निंबाच्या झाडाखाली जमली होती.
४) ते दोघेही त्यांच्याबरोबर खेळू लागले.
५) चल ये, मी तुझ्याबरोबर कुस्ती खेळतो.
६) फुलांसारखे सर्व फुला रे.
Step-by-step explanation:
प्रश्न : खालील वाक्यातील शब्दयोगी अव्यय ओळखा
१) आपण जुन्या कपड्यांपासून सुंदर वस्तू बनवू शकतो.
२) शिवारामध्ये गेल्यावर मुलांनी वेगवेगळी पीके व फळझाडे
३) गावातील मुले निंबाच्या झाडाखाली जमली होती.
४) ते दोघेही त्यांच्याबरोबर खेळू लागले.
५) चल ये, मी तुझ्याबरोबर कुस्ती खेळतो.
६) फुलांसारखे सर्व फुला रे.
Similar questions