स्थूलपदानि आधृत्य प्रश्ननिर्माणं कुरुत-
यथा- विमूढधी: पक्वं फलं परित्यज्य अपक्वं फलं भुङ्क्ते।
कः पक्वं फलं परित्यज्य अपक्वं फलं भुङ्क्त।
(क)संसारे विद्वांसः ज्ञानचक्षुभिः नेत्रवन्तः कथ्यन्ते।
(ख) जनकेन सुताय शैशवे विद्याधनं दीयते।
(ग) तत्त्वार्थस्य निर्णय: विवेकेन कर्तुं शक्यः।।
(घ) धैर्यवान् लोके परिभव न प्राप्नोति।
(ङ) आत्मकल्याणम् इच्छन् नरः परेषाम् अनिष्ट न कुर्यात्।।
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स्थूलपदानि आधृत्य प्रश्ननिर्माणं कुरुत-
(क) संसारे विद्वांसः ज्ञानचक्षुभिः नेत्रवन्तः कथ्यन्ते।
उत्तर : संसारे के ज्ञानचक्षुभिः नेत्रवन्तः कथ्यन्ते?
(ख) जनकेन सुताय शैशवे विद्याधनं दीयते।
उत्तर : जनकेन कस्मै शैशवे विद्याधनं दीयते?
(ग) तत्त्वार्थस्य निर्णय: विवेकेन कर्तुं शक्यः।।
उत्तर : कस्य निर्णय: विवेकेन कर्तुं शक्यः?
(घ) धैर्यवान् लोके परिभव न प्राप्नोति।
उत्तर : धैर्यवान् कुत्र परिभव न प्राप्नोति?
(ङ) आत्मकल्याणम् इच्छन् नरः परेषाम् अनिष्ट न कुर्यात्।।
उत्तर : आत्मकल्याणम् इच्छन् नरः केषाम् अनिष्ट न कुर्यात्?
कुछ अतिरिक्त जानकारी :
प्रस्तुत प्रश्न पाठ सूक्तय: से लिया गया है। यहां संस्कृत श्लोक मूल रूप से तमिल भाषा में रचित त्रिरूक्कुरल नामक ग्रंथ से लिए गए हैं। इस ग्रंथ को तमिल भाषा का वेद कहा जाता है। इस पाठ में मानव जाति के लिए जीवन उपयोगी सत्य लिखे हैं। त्रिरूक्कुरल शब्द का आशय है श्रिया युक्त वाणी।
इस पाठ से संबंधित कुछ और प्रश्न :
ख. श्लोक संख्या -7यथा- बुद्धिमान् नर: किम् इच्छति? आत्मनः श्रेयः(क) कियन्ति सुखानि इच्छति?(ख) सः कदापि किं न कुर्यात?(ग) स: केभ्यः अहितं न कुर्यात?
brainly.in/question/15083263
पाठात् चित्वा अधोलिखितानां श्लोकानाम् अन्वयम् उचितपदक्रमेण पूरयत-
(क) पिता -------- बाल्ये महत् विद्याधनं यच्छति, अस्य पिता किं तपः तेपे इत्युक्तिः
(ख) येन --------- यत् प्रोक्तं तस्य तत्त्वार्थनिर्णय: येन कर्तुं ------ भवेत्, स: ----------- इति --
(ग) य आत्मनः श्रेयः --------- सुखानि च इच्छति, परेभ्य: अहितं कदापि च न -------
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