ददए गए शब्दों का समानार्ी शब्द देकर उसका िाक्य में प्रयोग कीजजए | मुग्ध , िजजथत 04
(ब) ददए गए शब्दों का विरुद्धार्ी शब्द देकर उसका िाक्य में प्रयोग कीजजए | जांगिी , प्रारांभ 04
प्रश्न-1 0 नीचे ददए गए शब्दों पर आधाररत पहेलियााँबनाइए | (1 ) सूरज (2) समय
Answers
Explanation:
And give the relative his rights, and the poor, and the wayfarer, and do not squander wastefully. और क़राबतदारों और मोहताज और परदेसी को उनका हक़ दे दो और ख़बरदार फुज़ूल ख़र्ची मत किया करो
And give thou to the kinsman his due, and also unto the needy and the wayfarer; and squander not in squandering. और क़राबतदारों और मोहताज और परदेसी को उनका हक़ दे दो और ख़बरदार फुज़ूल ख़र्ची मत किया करो
And give to the near of kin his due and (to) the needy and the wayfarer, and do not squander wastefully. और क़राबतदारों और मोहताज और परदेसी को उनका हक़ दे दो और ख़बरदार फुज़ूल ख़र्ची मत किया करो
Give the kinsman his due, and the needy, and the wayfarer, and squander not (thy wealth) in wantonness. और क़राबतदारों और मोहताज और परदेसी को उनका हक़ दे दो और ख़बरदार फुज़ूल ख़र्ची मत किया करो
The teacher must guide and encourage students as an elder wayfarer on the same path of learning as they, only a little further along perhaps. शिक्षक को ज्ञान के एक ही मार्ग पर अलबत्ता थोड़े आगे चलने वाले बुजुर्ग राहगीर की तरह छात्रों का पथ-प्रदर्शन एवं उत्साहवर्द्धन करना चाहिए।